אז איך מתחילים בכלל לסכם דבר שכזה?
אני זוכר את היום ששאלו אותנו מי רוצה להשתתף בפרויקט, והסבירו עליו קצת ואני ישר אמרתי "אני רוצה". אני לא מתחרט אפילו לא לרגע על הבחירה הזאת. אני זוכר את המפגשים הראשונים שזיכנו להכיר את המבוגרים והם סיפרו על עצמם ואנחנו סיפרנו על עצמנו. ומשם המפגשים התחילו להיות קצת יותר קשים. המבוגרים התחילו לספר את סיפור חייהם.
שכל אחד סיפר את סיפרו כולנו הקשבנו והתרגשנו יחד איתם. לאט לאט אנחנו, הילדים, התחלנו לשים לב שאנחנו לא יכולים לחכות למפגש השבועי שלנו, ואחנו כל יום רביעי עמדנו בפתח הבית ספר וחכינו להם. המפגשים השבועיים גרמו לי להבין את המלחמה בצורה אחרת לגמרי ממה שהבנתי עד עכשיו. המפגשים גם גרמו לי להבין את הדור השני. על הדור השני לא מדברים בכלל בבתי הספר והיה מאוד מעניין לשמוע מה הם חוו ועדיין חווים.
ברגע של קריאת ההצגה, כאשר שמעתי את ההצגה בפעם הראשונה התרגשתי מאוד. אני פתאום רואה את הסיפורים של המבוגרים שפגשתי במהלך המפגשים כתסריט, על דף נייר. החזרות עצמן גרמו לי להכיר ילדים מדהימים בבית ספר שלא הייתי מכיר אם לא הייתי כאן. במהלך החזרות אנחנו התחברנו עוד יותר עם המבוגרים משום שאנחנו ממש משחקים אותם ונמצאים בתוך הסיפור שלהם.
עכשיו, אנחנו מתחילים בחזרות האחרונות לקראת ההצגה. כולנו בלחץ. פתאום אתה מוצא את עצמך על במה עם מבוגרים מאחוריך וילדים לצידך ואתה פתאום נזכר במפגש הראשון ותוהה לעצמך – "איך הגעתי לפה?" ההצגה הראשונה מסתיימת ואתה מרגיש הקלה. אתה מרגיש הרגשה שלא הרגשת לפני.
ההצגה השנייה נגמרת, גם השלישית וכך גם הרביעית, ופתאום, הכל נגמר. והנה אני כאן, במפגש סיום נפרד מכולם.
אני רוצה לומר תודה לעירית ולעזרא על הפרויקט המדהים הזה, ועל הזכות להשתתף בו.
תודה גם לג'נה ולתמי שעזרו לנו בכל מה שהיינו צריכים במהלך המפגשים והחזרות.
וכמובן, תודה רבה למבוגרים! גיא