תפריט נגישות

מהתקשורת

הטלוויזיה הקהילתית של רעננה הפיקה סרט המנציח מפגשים בין דוריים של תלמידי חט"ב יונתן עם ניצולי השואה. בשבוע שעבר התקיים מפגש מרגש של משתתפי הסרט
מפגש ייחודי ומרגש של משתתפי התכנית "לספר כדי לחיות" התקיים ביום חמישי שעבר.

הטלוויזיה הקהילתית של רעננה, "מבט רענן", הפיקה סרט המנציח מפגשים בין דוריים של תלמידי חט"ב יונתן עם ניצולי השואה. הסרט תיעד את פרויקט עמותת "תיאטרון עדות" של עירית ועזרא דגן שנעשה ברעננה. באירוע שנערך במסגרת מועדון המועצה הציונית ברעננה בסוף שבוע שעבר הוקרן בבית יד לבנים הסרט "לספר כדי לחיות" בנוכחות קהל רב, משתתפי הסרט-ניצולי השואה והתלמידים שלקחו חלק בפרויקט, יוזמי הפרויקט עירית ועזרא דגן וכמובן מפיקי הסרט אורי מנוס, חנה נזר ויוסי פורת, חברי קבוצת הטלוויזיה הקהילתית.

ראש העירייה, נחום חופרי, שכיבד את המעמד בנוכחותו אמר לאחר הקרנת הסרט: "התיאטרון הזה של עירית ועזרא דגן הוא מפעל מדהים שמשתתפיו אינם שוכחים אותו לעולם".

פרויקט תיאטרון "עדות" הוא מיזם של זוג השחקנים עירית ועזרא דגן שהוקם בשנת 2005, כשהמטרה העיקרית שלו הוא קידום, פיתוח והפצה של פרויקטים חינוכיים המפגישים ניצולי שואה עם דור שני ושלישי, דרך הבעה אמנותית ודרמה, כשהתהליך מלווה בכתיבה, בימוי ותיעוד סיפוריהם של הניצולים, עד לכדי העלאת הפקה של אירוע בימתי מסכם בהשתתפותם של המבוגרים והנוער.

צוות "מבט רענן" ליווה את הפרויקט ברעננה מתחילתו ועד לסיומו במשך למעלה משנה. השתתפו בו תשעה ניצולי שואה ועשרים תלמידי חט"ב יונתן מרעננה. לאחר ההקרנה נערך רב שיח שלקחו בו חלק נציגי התלמידים, נציגת ניצולי השואה ועירית דגן כותבת ובמאית הפרויקט.

דגן הופתעה ממספר התלמידים הרב שנכח בערב ואמרה: "קבוצת רעננה הייתה הגדולה ביותר מכל המקומות בהם העלנו את הפרויקט".

הסרט "לספר כדי לחיות" אורכו 21 דקות ומוקרן במהלך חודש מאי בערוץ 98 פעמיים בשבוע בימי ראשון בשעה 17:30 ובימי חמישי בשעה 12:30.

 לקישור הכתבה במקומון לחץ כאן

תמונתם של אורי מנוס ועירית דגן

יצירת קשר

תיאטרון עדות

עקבו אחרינו

ועידת התביעות
EVZ Foundation