השחקן-במאי עזרא דגן יקיים ביום ראשון, ערב יום השואה, אירוע לציון 30 שנה לסרט “רשימת שינדלר" שבו כיכב, ובו יציג סיפורים וסרטונים נדירים מאחורי הקלעים. כעת הוא מספר על זיכרונותיו מהסרט ועל תפקידו החדש
פורסם במעריב תרבות אמנות ובמה
מאת: דודי פטימר
תפריט נגישות
השחקן-במאי עזרא דגן יקיים ביום ראשון, ערב יום השואה, אירוע לציון 30 שנה לסרט “רשימת שינדלר" שבו כיכב, ובו יציג סיפורים וסרטונים נדירים מאחורי הקלעים. כעת הוא מספר על זיכרונותיו מהסרט ועל תפקידו החדש
פורסם במעריב תרבות אמנות ובמה
מאת: דודי פטימר
הארכיב הנאצי בבאד ארולסן
רק בשנים האחרונות נפתחו שערי הארכיון לחוקרים והיסטוריונים המבקשים לחקור את אחד הפרקים האפלים בתולדות האנושות
הצצה אל התיעוד הנרחב ביותר של מעשי הנאצים
שבתאי פוגל / כל הזמן -מגזין
משדר "זיכרון בסלון" של קשת 12. מיזם שממשטר את התנהגות האזרחים בערב יום השואה
מאת: רוגל אלפר
מאמר זה חוקר את ההיפותזה לפיה טראומת השואה באה לידי ביטוי בגלוי או בנסתר כמבנה עומק פסיכו-אסתטי קולקטיבי, בין אם/או/וכאיום קיומי, תרפיה הומאופתית, דימוי אונטולוגי והשוואתי של העצמי או של האחר, או מטאפורה סוציו-פוליטית, במחזות ומופעים ישראלים רבים, כולל יצירות שלכאורה אינן מקיימות כל קשר נרטיבי לשואה.
מאת: גד קינר
מדוע לא עזבו היהודים את מושבותיהם לפני השואה ולא ניסו לנוס על נפשם כל עוד אפשר היה?
בספרה הנוקב "החיפוש אחר האמת" מנסה טובה קורצ'ין לענות את השאלה בעלת המשמעות הקונקרטית מאוד בימים אלה של המלחמה באוקראינה ומזהה בבהירות את המצב הפסיכולוגי והמשפחתי שמנע עזיבות כאלה. ותיאורה את הרקע המנטלי של הקיפאון הזה, קיפאונו של הארנב אל מול הנחש, משכנע לחלוטין.
מאת: דן מירון
מחזה קצר ב 3 מערכות ו 3 קהלים שעומדים על רגליהם ומריעים
מאת: ד"ר רועי הורוביץ, אוניברסיטת בר-אילן
בפולין מבקשים להיאבק על שמם הטוב ולהציע קריאה מחודשת של העבר, אולם בישראל מסרבים לדרישתם להתערב בתכני המסעות הנוגעים לחלקו של העם הפולני בשואה. הדיון על הצגת צד נוסף בהיסטוריה מעלה את הצורך לבחון מחדש את הנחיצות של המסעות הללו
מאת: עופר אדר
מונחים כמו חוויה ומציאות רבודה בתערוכות של מוזיאוני שואה עשויים לגרום מבוכה, אבל זו גם דרך למשוך צופים צעירים. ככל שיגבר השימוש בטכנולוגיה, כך יתמעט הצורך בהקמת מוזיאונים כאלה – שרובם הם מפגן ראווה אדריכלי סר טעם
מאת: אסתר זנדברג